NIEOPŁACONY RACHUNEK ZA PRĄD
NIEOPŁACONY RACHUNEK ZA PRĄD – ponownie nasiliły się próby oszustwa internetowego.
Od jakiegoś czasu nasiliły się ponowne próby oszustwa związanego z podszywaniem się przez złodziei pod PGE Polska Grupa Energetyczna. Jest to tzw. Phishing, czyli próba udawania firmy lub instytucji w celu nakłonienia nas do konkretnych działań. W tym przypadku na telefon otrzymujemy sms, który ma niby pochodzić od naszego dostawcy energii z informacją o, najczęściej, niewielkiej zaległości, skutkującej jednak odłączeniem prądu. Sms zawiera odnośnik, po którego kliknięciu, mamy niby mieć możliwość szybkiego uregulowania należności.

Docelowa strona wyświetla nam kilka sposobów płatności, które oczywiście są OSZUSTWEM a wprowadzenie naszych danych powoduje przejęcie ich przez złodziei. Podając na stronie hasło i login do naszego konta umożliwiamy im wejście na nasze konto i kradzież naszych pieniędzy.

Dodatkowym problemem może być fakt, iż PGE rzeczywiście przesyła w sms-ach informacje o zaległościach lub ostrzeżeniach o możliwości odłączenia prądu. Różnica polega na tym, że oryginalne sms-y PGE posiadają podany numer klienta – który można w łatwy sposób sprawdzić, czy jest prawidłowy porównując go z jakąkolwiek własną fakturą za prąd i, co najważniejsze, nie posiadają linku do płatności.
Co robieć jeśli nie jesteśmy pewni czy informacja jest oszustwem? Najlepiej osobiście sprawdzić swoje rachunki dzwoniąc do biura obsługi.